piątek, 18 lipca 2014

Konfitura z płatków róży i truskawek

Wszystkie płatki róży są jadalne o ile nie spryskamy ich środkami owadobójczymi.  Kiedy zobaczyłam piękną różę w ogrodzie, do głowy przyszła mi konfitura z płatków. Jeśli macie wybór wybierajcie najbardziej pachnące kwiaty. 


Składniki:

  • 500g płatków róży 
  • 300g truskawek 
  • 1 łyżka cukru waniliowego 
  • 1 łyżeczka kwasku cytrynowego
  • 8 łyżek cukru
  • 300-400g żelfiksu 1:1 



Płatki należy opłukać w zimnej wodzie. KONIECZNIE oderwać białe zakończenia płatków. Praca jest czasochłonna ale ja tego nie zrobiłam i dlatego musiałam dodać truskawek, by przełamać cierpkość. 
Płatki zmiksować. W miarę miksowania i wykładania do miski (300g płatków to cała torba), posypywać  całość kwaskiem cytrynowym, by płatki nie traciły koloru. Mieszać. 
Na patelni rozpuścić cukier  (można dodać łyżkę wody) i na tym wysmażać płatki. Dodać cukier waniliowy. Mieszać i odparowywać wodę.  Na średnim ogniu proces trwa ok. pół godziny.  

Truskawki umyć, usunąć szypułki i posiekać. Dodać do płatków róży. Dodać cukier żelujący. Wszystko przemieszać. smażyć ok 20 minut.  Gęstą, gorącą konfiturę przekładać do słoiczków, ja także część zamroziłam. Słoiki pasteryzować w wodzie ok 15 minut. 


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz