czwartek, 10 września 2015

Pudding chia mango-jagoda

Pudding chia to zdrowy sposób na deser. Nasionka chia (szałwii hiszpańskiej) to źródło nienasyconych kwasów omega 3, których raczej brakuje w naszej codziennej diecie. Gorąco polecam mleczny pudding chia na 1000 sposobów, baza zazwyczaj ta sama  a akurat w tym przepisie dodatek stanowią jagody, orzechy oraz mango. 


Składniki na 2 porcje:

  • 500ml mleka
  • 6 łyżek nasion chia 
  • 1 małe dojrzałe mango 
  • 1 szklanka świeżych jagód, mogą być też ze słoika lub mrożone 
  • 2 łyżeczki miodu (jeśli lubicie bardziej słodko- to 2 łyżki) 
  • garść orzechów pekan 
W misce lub dużym słoiku mieszamy mleko z nasionami chia. Wstawiamy na 12h do lodówki (najlepiej na noc).  Nasionka w kontakcie z mlekiem spęcznieją i stworzą zawiesisty pudding. Rano do deseru dodajemy jagody w całości lub lekko zmiksowane blenderem. Dodajemy miód. Całość mieszamy. 
Mango obieramy ze skóry, kroimy w plastry, wyciągamy dużą pestkę. Starajmy wybierać się dojrzałe i miękkie mango. Plastry mango dodajemy do puddingu. Całość posypujemy orzechami pekan. 

Mój pudding miał konsystencję jogurtu, jeśli wolicie gęstszy, dodajcie 2 łyżki nasion chia więcej. Jeśli z kolei wyjdzie za gęsty, rano, zawsze można rozrzedzić go wodą lub mlekiem. 




1 komentarz: